Agrokomplex pripravuje Bus Show, veľtrh venovaný verejnej a ekologickej doprave

Veľtrh ponúkne od 11. do 13. februára 2020 okrem najnovších trendov vo verejnej doprave aj viaceré odborné konferencie.

Ambíciou veľtrhu je podľa organizátorov ukázať v praxi možnosti čistej ekologickej a komfortnej verejnej dopravy. „Bus Show teda nie je iba monotematické predstavenie techniky, tak ako sme na to zvyknutí napríklad na autosalónoch. Zaoberá sa celospoločenskými témami vo verejnej doprave, ktoré sa týkajú každého človeka nie len na Slovensku, ale v celej Európe,“ uviedol jeden zo spoluorganizátorov Zdeněk Nesveda.

Veľtrh sa bude venovať viacerým témam. Okrem vyspelých a ekologických dopravných prostriedkov, to budú aj rôzne inteligentné informačné a riadiace systémy v doprave, znižovanie emisií CO2, znižovanie dopravnej záťaže v mestách, digitalizácia verejnej dopravy, či začleňovanie Slovenska do európskej dopravnej siete.

Dôležitou úlohou veľtrhu bude podľa Nesvedu aj hľadanie spôsobov, ako presvedčiť verejnosť, aby pri cestovaní vymenila svoje autá za hromadnú dopravu.

„Ak chceme skutočne dosiahnuť zmenu a presvedčiť ľudí, aby uprednostňovali verejnú dopravu, musíme im ponúknuť veci, ktoré ich oslovia a prekvapia, budú pre nich výhodné a také atraktívne, že zmenu sami budú chcieť. Bus Show chce ukázať aj možnosti iných druhov cestovania, napríklad zdieľanie vozidiel, elektrobicyklov, skútrov a motivovať ľudí, aby využívali druhy dopravy, ktorá mestskú premávku odľahčí. Napríklad, aby chodili aj viac peši, pretože je to ekologickejšie a zdravšie,“ skonštatoval Nesveda.

Podľa slov Petra Sádovského zo Zväzu autobusovej dopravy je veľtrh Bus Show unikátnym slovenským príspevkom k osvete vo verejnej doprave. „Až doteraz na Slovensku takáto výstava kombinovaná aj s odbornými konferenciami zatiaľ nebola. Autobusová doprava dnes stojí pred veľkými výzvami. Je toho veľmi veľa, ale takým spájajúcim lajtmotívom je akýsi súboj automobilovej individuálnej dopravy proti verejnej osobnej doprave,“ povedal.

Podľa Sádovského počet osobných automobilov na Slovensku i v ďalších európskych krajinách stále stúpa. „A preto tak, ako výrobcovia a predajcovia áut robia masívne reklamné kampane, musíme aj my pracovať na marketingu a osvete k verejnej hromadnej doprave a propagovať viac ekologickú, integrovanú i zdieľanú prepravu ľudí,“ dodal Sádovský.

Foto: ilustračné

Prečítajte si úplnú verziu článku s fotogalériami, videami a ďalším obsahom na Nitra24.sk (pri zobrazení úplnej verzie budú účtované využité dáta)

S našim najobľúbenejším dátovým balíkom GIGA s obnovou získate až 1 GB dát len za 2€ / 30 dní. Stačí poslať SMS v tvare: GIGA na číslo 950.

Ak dátový balík nebudete potrebovať, pošlite SMS v tvare: GIGA STOP na číslo 950.